poprzedni wpis
mniejsza czcionkanormalna czcionkawiêksza czcionka
Nie id¼my t± drog±! Nie id¼my z PD!
Ostatnia konferencja prasowa z udzia³em Wojciecha Olejniczaka wywo³a³a wielk± awanturê w szeregach LiDu. Nie ma siê co dziwiæ. Decyzja ta by³a co najmniej zaskakuj±ca. Oczywiste jest, ¿e takie kroki podejmowane powinny byæ po konsultacji z pozosta³ymi koalicjantami. Fakt ten, nie wp³ywa jednak na konieczno¶æ po¿egnania siê ugrupowañ lewicowych z Parti± Demokratyczn±. Formacja ta ju¿ dawno udowodni³a, ¿e do lewicy jest jej znacznie dalej ni¿ do liberalnego PO. Socjaldemokracja Polska nie powinna wiêc obra¿aæ siê na SLD za "nieelegancki" sposób rozstania z PD, lecz elegancko uczyniæ to samo. Dla dobra SDPL, lewicy i tego kraju.
Komentarze do wpisu
elmark
02.04.2008, 15:08
Drogi Komentatorze ,³añcuszek zdarzeñ jaki przedstawi³e¶ jest z grubsza logiczny ale niemaj±cy nic wspólnego z prawd± . Stworzyli¶my SDPL nie z powodów koniunkturalnych a z troski o los lewicy . Czy kto¶ chce to dostrzec czy nie ale taka by³a prawda obiektywna . Nie obawia³bym siê o chêæ naszej wspó³pracy z PD , jeste¶my równie krytyczni co SLD . Problemem nie by³ fakt podziêkowania PD , co widaæ w tekstach na blogu , ale forma jak± wybra³ Wojtek Olejniczak . Co do zmian my¶lenia SLD - widzimy i doceniamy . A na koniec uwaga , tezy polityczne warto podpisywaæ swoim nazwiskiem , s± wtedy bardziej wiarygodne.
Komentator
02.04.2008, 13:45
Borowski uzna³, ¿e sposób rozstania SLD z Demokratami by³ ¿enuj±cy. Je¶li Borowski i SdPL pójd± z PD to bêdzie mi brakowaæ dobrego okre¶lenia opisuj±cego tê postawê. Fakty mamy takie :

1. W 2004, Marek Borowski na piêæ dwunasta przed wyborami do PE rozbija jedno¶æ lewicy powo³uj±c SdPL

2. W 2005, pomimo weryfikacji w szeregach SLD, odsuniêcia wielu kontrowersyjnych postaci i obrania nowego kierunku funkcjonowania, Marek Borowski nie chce zawi±zaæ koalicji wyborczej z SLD, ani wycofaæ siê z wyborów prezydenckich i poprzeæ W³odzimierza Cimoszewicza

3. W 2006, Borowskiemu nie przeszkadza ju¿ koalicja z SLD, dziêki której dostaje siê do Sejmiku Województwa Mazowieckiego i otrzymuje spore poparcie w wyborach na prezydenta Warszawy

4. W 2007, dziêki koalicji z SLD, Marek Borowski dostaje 1-sze miejsce na li¶cie LiDu, daj±ce pewne miejsce w Sejmie. Oprócz niego do Sejmu - wskutek miêdzy innymi dobrej woli SLD - wchodzi ok. 10 polityków SdPL.

I teraz mo¿emy pobawiæ siê w uzupe³nienie logicznego ³añcuszka :

5. W 2008, Marek Borowski - nie kryj±c oburzenia z powodu kulturalnego podziêkowania Demokratom przez SLD za koalicjê - solidaryzuje siê z "tymi s³abszymi" i oznajmia, ¿e to z nimi chce budowaæ centrolewicê na kontrze wobec SLD.

Czy w ¶wietle faktów, które przytoczy³em jest to wariant niewyobra¿alny ?
pm53
31.03.2008, 21:04
Agnieszko wydaje mi siê, ze nawet nieco siê cofnêli¶my
niestety ten sojusz kosztowa³ nas wielu popieraj±cych nas warto¶ciowych ludzi
st±d mój pesymizm
pozdrawiam
Piotr Malinowski
by³y (choæ formalnie wci±¿) sekretarz Zarz±du SDPL W-wa ¦ródmie¶cie
agnieszkaodachowska
31.03.2008, 20:16
Drog Piotrze oboje doskonale wiemy co dzia³ siê w szeregach SLD zaraz po roz³amie i utworzeniu SDPL , dlaczego zdecydwali¶my siê na utworzenie nowej jako¶ci po tej lewej stronie politycznej sceny /i ile to nas kosztowa³o /Przyjeli¶my równie¿ decyzjê naszych w³adz o wspólnym ³±czeniu lewicy bo wszak nie o wojnê nam chodzi a o wspólne cele , tylko czy tak ma wygl±daæ ta nowa jako¶æ ????Znów nawzajemy opluwamy naszych lewicwych liderów i znów jeste¶my w punkcie wyj¶cia..pozdrawiam
pm53
31.03.2008, 18:33
Agnieszko masz racjê
LiD d±¿y³ do rozpadu, ale nie w taki sposób
Wielki Polityk Wojciech O. pyta³ "to co mieli¶my siê spotkaæ i ustalaæ"? Fakt lepiej by³o siê spotkaæ z koleg± Sierakowskim w "Szparce" na "oczach" redaktorów "Dziennika" i opracowaæ misterny plan.
Nie wycofujê siê z tego co wcze¶niej napisa³em. To co sta³o siê z PD mo¿e staæ siê z SDPL (chodzi o decyzjê SLD). Nie od dzisiaj wiadomo, ¿e aktyw SLD nie przepada za "roz³amowcami". A z lewicowo¶ci SLD wyjdzie to co zawsze, czyli nici.
pozdrawiam serdecznie
Piotr Malinowski
by³y (choæ formalnie wci±¿) sekretarz Zarz±du SDPL W-wa ¦ródmie¶cie
agnieszkaodachowska
31.03.2008, 18:22
Witam ! Wcze¶niej czy pó¼niej dosz³oby do roz³amu w naszym LiDzie , przykry jest jednak fakt i¿ o tak wa¿nych decyzjach kalicjanci dowiaduj± siê z mediów zamiast ze sob± rozmawiaæ .... Na wczorajszym naszym kongresie pad³o wiele s³ów a jaki przynios± efekt zbaczymy ....
pm53
31.03.2008, 11:55
o s³odka naiwno¶ci
to co SLD zrobi³ z PD zrobi równie¿ i z SDPL o UP nie wspominaj±c
wiara w powrót lewicowo¶ci do SLD jest wiar± u³udn±, tam nie ma na ni± miejsca, no mo¿e poza kampani± wyborcz±, któr± ju¿ zapocz±tkowali odkurzaj±c projekt ustawy o zwi±zkach partnerskich
w toku walki o fotel szefa SLD padnie jeszcze spora liczba ciosów i wiele z nich uderzy w SDPL, zobaczycie
Jarku o jak± idee Ci chodzi?? bo wydaje mi sie, ze w SLD"ówku to jest idea "jak najwiêcej dla Nas".
pozdrawiam
Piotr Malinowski
31.03.2008, 00:18
Popieram kolegê £ukasza. Problem jednak w tym, czy takim zagraniem SLD chce budowaæ Lewicê, czy czarowaæ sam± siebie. S³uszne jest odej¶cie od PD. I Lewica nie mo¿e kumaæ sie z parti±, która w sferze najwazniejszej- gospodarczej- nie jest w opozycji do partii rz±dz±cej.

Pytanie czy wracamy do sytuacji sprzed wyborów samorz±dowych 2006 roku, czy czeka Nas co¶ zupe³nie innego.
Najwazniejsze jest by jednoczyc siê wokó³ ideii.
Gruchalski
30.03.2008, 23:42
SLD, SdPl i UP powinny i¶æ dalej bez anty-lewicowych demokratów.pl . Federacja M³odych Socjaldemokratów zdecydowanie popiera takie rozwi±zanie tylko szkoda, ¿e lider SdPl nie dostrzega tego.

http://gruchalski.blog.onet.pl/
Dodaj swój komentarz
Aby móc komentowaæ wpisy na blogach, nale¿y siê zalogowaæ.
Je¿eli nie masz jeszcze swojego konta, mo¿esz za³o¿yæ je w 30 sekund klikaj±c tutaj.



£ukasz Markowski
o Europê socjaln± i federaln±

PnWt¦rCzPtSbNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31


Grafika: £ukasz Jankowski
strony internetowe